Snel
vertaler
Snel, ervaren en voordelig
Snel, ervaren en voordelig

Het managementteam van Snelvertaler

Op deze pagina kunt u belangrijke achtergrondinformatie over ons bedrijf terugvinden. Ontdek hieronder de belangrijkste kernwaarden die ons vertaalbureau tot uw perfecte vertaalpartner maken.

Een financieel solide onderneming

Snelvertaler is volledig schuldenvrij en is steeds tegemoetgekomen in alle financiële verplichtingen. Sinds de oprichting in 2000 is het vertaalbureau uitgegroeid tot een sterke, organische en gecontroleerde onderneming die een gemiddelde jaarlijkse groei kent van 60% en die zuiver gefinancierd wordt uit eigen middelen. Het klantenbestand van Snelvertaler bestaat uit honderden publieke en private instellingen, verspreid over Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Noorwegen, Finland, Zweden, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Professionaliteit en kwaliteit

Snelvertaler is erg bedreven in het vertalen van teksten van en naar alle wereldtalen. Wij werken met gespecialiseerde vertalers voor alle tekstsoorten zoals medische, juridische, commerciële en technische teksten. Verder zijn alle projectmanagers van Snelvertaler meertalig en zijn ze thuis in de vertaalwereld. Ze durven ‘outside the box’ denken en gaan te werk op een ervaren, deskundige manier.

Goede logistiek is ook een aspect dat voor Snelvertaler een belangrijke positie inneemt. Databeheer en vertrouwelijkheid staan voorop. Om de continuïteit te waarborgen zijn al onze systemen dubbel uitgevoerd. Bij noodsituaties kan dus snel worden uitgeweken naar andere locaties. Dankzij eigen ontwikkelde software voor zowel projectmanagement als financiële administratie kunnen wij bijna alle specifieke wensen uitvoeren met betrekking tot rapporten en facturatie.

Tarieven en samenwerking

Algemeen vertaalbureau Snelvertaler koppelt een hoog kwaliteitsniveau aan concurrentiële prijzen. We trachten de kosten in uw richting zo beperkt mogelijk te houden en beschouwen onze efficiënte aanpak en degelijke prijzen als basis voor een goede en langdurige samenwerking!

Geschiedenis

Snelvertaler is een van de snelst groeiende talendienstverleners in Europa, met kantoren en klanten in verschillende Europese landen waaronder Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden en Italië. Het hoofdkantoor van Snelvertaler bv is gevestigd in Nederland.

Sinds de zomer van 2000 heeft vertaalbureau Snelvertaler zich ontwikkeld tot een vernieuwende en grote speler in de vertaalwereld, in alle vakgebieden en voor meer dan honderdvijftien talen.

Sinds 2003 richt Snelvertaler zich ook op klanten buiten Nederland. Meer dan 50% van de omzet van Snelvertaler wordt inmiddels buiten Nederland gemaakt. Het leeuwendeel van de buitenlandse omzet wordt gemaakt op de Duitstalige markten. Voor 2021 voorziet Snelvertaler verdere uitbreiding naar andere landen.

De sterke omzetgroei is gebaseerd op een significante groei van klanten (en transacties) met betrekking tot vertaal- en tolkdiensten.

Onze activiteiten

Algemeen vertaalbureau Snelvertaler heeft een brede focus. Wij leveren vertalingen van en naar alle talen, in alle vakgebieden. Onder onze klanten bevinden zich particulieren, binnen- en buitenlandse overheidsdiensten, NGO’s en commerciële ondernemingen uit vrijwel elke sector. Om te waarborgen dat elke vertaling van hoge kwaliteit is en aansluit bij de wensen van de opdrachtgever, gelden er een aantal basisprincipes binnen het bedrijf.

Door het hanteren van onder andere deze basisregels voldoet het geleverde werk aan de eisen die aan ons gesteld mogen worden.

Business Model

Onze visie? “Lean and mean”. Met Snelvertaler als naam van ons vertaalbureau is het vanzelfsprekend dat we onze dienstverlening ten opzichte van de klant zo snel en efficiënt mogelijk willen opstellen. Hierbij staan een competitieve prijs en hoge kwaliteit centraal.

Vanuit het hoofdcoördinatiepunt in Antwerpen en coördinatiecentra in Amsterdam (Nederland), Norberg (Zweden) en Keulen (Duitsland), worden in elk kantoor en elk land waar Snelvertaler actief is, projectmanagers ingezet. Zij vormen dan ook het scharnierpunt tussen de opdrachtgever en de vertaler(s).

Onze projectmanagers werken steeds in teamverband en wisselend voortdurend informatie uit. Op die manier kan een vertaalproject probleemloos door een collega-projectmanager overgenomen worden, en dat ongeacht het moment. Zoals hierboven werd aangegeven, verzorgen zij in de eerste plaats de relatie tussen de klant en de vertalers, maar daarnaast beheren ze de terminologiedatabanken, filteren ze het onnodige e-mailverkeer weg en bedenken ze oplossingen en antwoorden voor al uw inhoudelijke problemen en vragen. Zij vormen de leidraad doorheen het hele traject, vanaf het moment van de aanvraag tot dat van de facturatie. Belangrijk om te weten is ook dat elke projectmanager native speaker is van de taal die gesproken wordt in het land (of de landen) waarvoor hij/zij werkt.

Snelvertaler is vanwege het doorgaans vertrouwelijke karakter van de werkzaamheden en de strikte deadlines logistiek zeer goed georganiseerd. Veiligheid en (bescherming van) goede informatietechnologie zijn cruciaal voor het bedrijf. Hiervoor gebruiken wij een dubbel uitgevoerd systeem. Dataopslag vindt plaats volgens strikte normen. Die techniek vergemakkelijkt het werk van de projectmanagers, zodat zij zich kunnen richten op de wensen van de klant.

Door gebruik van een in-house ontwikkeld projectmanagementsysteem en een efficiënte financiële software die op de vertaalindustrie is afgestemd, heeft Snelvertaler een relatief klein administratief personeelsbestand. Deze unit verzorgt, bewaakt en controleert. Vanuit Almere worden dan ook alle administratieve kerntaken uitgevoerd voor alle landen waar vertaalbureau Snelvertaler actief is. Dankzij die centrale aanpak kent Snelvertaler een lage kostenstructuur en slagen we erin om ons vertaalbureau te laten groeien, zonder enige vorm van participatie van derden.

Onze klanten

Doorheen de jaren hebben we bij Snelvertaler een breed klantenpubliek weten op te bouwen. Uiteraard werken we voor elke opdrachtgever met evenveel plezier, klein of groot! Op dit ogenblik ligt het aantal vaste klanten (dat betekent klanten waarvoor we minstens drie opdrachten hebben verzorgd) op 7.000. Particuliere klanten richten zich meestal tot ons voor de vertaling van officiële documenten als notariële akten, diploma’s en dergelijke. In het bedrijfsleven ligt de focus niet alleen op documenten met een officieel karakter, maar kan het karakter van de vertaling sterk variëren: melkpoederverpakkingen die in het Arabisch moeten worden vertaald, de vertaling van toespraken voor burgemeesters die in Polen de stedenband willen aanhalen, mobiele applicaties die voor een wereldwijd doelpubliek in verschillende talen vertaald moeten worden, …

Voor elke klant wordt een vast team van projectmanagers ingezet. Zij spreken de taal van de klant en weten wanneer het nodig is om een tandje bij te zetten en de klant dus zo snel mogelijk verder te kunnen helpen. Bovendien proberen we bij opeenvolgende vertaalopdrachten van dezelfde klant zoveel mogelijk voor elk onderwerp dezelfde vertaler in te schakelen. Op die manier kunnen we ook tussen die verschillende teksten een goede onderlinge consistentie creëren.

Gebruik van tools

In tegenstelling tot vroeger betekent ‘vertalen’ niet langer ‘met pen en papier aan de slag gaan’. Onze vertalers zijn dan ook sterk vertrouwd met moderne vertaaltools en -technieken als Trados, Transit, Wordfast, DéjaVu en SDLX. Daarnaast kunnen ze — net als onze projectmanagers — erg goed overweg met meer dan vijftig verschillende fileformaten (rtf, xml, Excel, Docx, en nog veel meer).

Had u hier graag wat meer informatie over gehad? Stel dan gerust uw vraag, wij staan u met veel plezier te woord!

Benieuwd naar onze directieleden?

Snelvertaler wordt geleid door:

Foto van Erwin Vroom
Erwin Vroom

CEO, eindverantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering met extra focus op marketing en verkoop. Hij is een van de oorspronkelijke oprichters. Het was zijn idee om in 2000 een op internet gebaseerde, volledige professionele dienstverlening op het gebied van vertaling en lokalisatie te starten.

Foto van Peter Vlietstra
Peter Vlietstra

CTO, is verantwoordelijk voor het ontwerp en de implementatie van alle technologie die de primaire bedrijfsprocessen ondersteunt met data-security als speerpunt. Hij geeft leiding aan het team dat ons projectmanagementsysteem, klantfacturatiesysteem en workflow-software beheert. Peter heeft in Groot-Brittannië gestudeerd en heeft een university degree in Computer Science.

Foto van Wouter Vroom
Wouter Vroom

CFO, is verantwoordelijk voor de soepele afhandeling van de financiële logistiek die een bedrijf met 4000 vertalers en klanten in tientallen landen met zich meebrengt. Hij beschikt over uitgebreide kennis van internationaal betaalverkeer en compliance. Wouter maakt ook deel uit van de Board of Management die uitvoering geeft aan de internationale groei.

Foto van Yvonne Kraft
Yvonne Kraft

Senior Manager Duitstalige markten, is sinds 2005 bij Snelvertaler. Ze was verantwoordelijk voor het succes van de eerste expansie, richting Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Yvonne is lid van de Board of Management. Zij ziet toe op ISO-certificatie en kwaliteitsmanagement.

Foto van Jos Fuchs
Jos Fuchs

Senior Manager Nordics, Nederland en België, heeft ruim vijftien jaar ervaring in de vertaalindustrie op het gebied van sales en operations management. Hij geeft leiding aan de teams voor Denemarken, Noorwegen, Finland, België, Frankrijk, Nederland en Zweden. Jos is lid van de Board of Management.

Foto van Jeffrey
Jeffrey Vreugdenhil

Jeffrey is zijn loopbaan gestart binnen Defensie en Legal. Hierna is zijn HR-carrière gestart in de uitzendbranche, gevolgd door vooraanstaande organisaties in de bouw en installatietechniek. Voorgedragen als Young Professional heeft hij onder leiding van diverse mentoren een professionele en persoonlijke groei doorgemaakt, waarbij hij zich dicht bij het Management Team op strategisch niveau heeft weten te ontwikkelen tot de HR-professional die hij vandaag de dag is. Jeffrey is HR verantwoordelijk voor alle vestigingen van Fasttranslator in Europa en tevens lid van de Board of Management, waarbij hij als HR-businesspartner uitvoering geeft aan de invulling en implementatie van het strategische HR-beleid.

Management België

Foto van Seija
Seija Smets

Seija heeft de dagelijkse leiding over de vestigingen in België. Zij heeft ruime ervaring in de vertaalwereld en andere commerciële dienstverlening.

2020-04-02T12:40:23.8511372Z
Seija Smets
Wilt u meer weten?

Onze specialist beantwoordt graag direct uw vragen.

Stuur Seija een e‑mail

Ook nu staat snelvertaler voor u klaar.

Contacteer ons op 03/547 01 70

Vraag een offerte aan of stuur ons een e-mail met uw vraag.

ISO 9001ISO 17100VViN EUATCTekomATA
Professionele vertalers kiezen voor ons vertaalbureau. Snelvertaler is een corporate member van vertalerorganisatie ProZ. 42 vertalers gaven ons een score van 5,0 uit 5.