Wat is lokalisatie precies?

Ook de betekenis zelf verschilt.
- Spellingvoorkeuren (het Frans van Wallonië in een webshop die gericht is op de Franse markt zal weinig succes opleveren);
- Afbeeldingen. Routekaartjes naar uw kantoor in Amsterdam hebben weinig toegevoegde waarde op uw Duitse website;
- Munteenheden en tijdzones. U wilt toch weten wat iets kost in uw eigen valuta?
- Datum- en tijdnotaties en telefoonnummers. Een voorbeeldje: een telefoonnummer in Frankrijk wordt geschreven met puntjes tussen groepen van twee cijfers;
- Kleurgebruik. Als u in Duitsland een groene website lanceert, dan kunt u het schudden. Onze projectmanagers vertellen u graag hoe wij jaren geleden zelf deze fout maakten;
- Bedrijfsvormen. Een GmbH is in Zweden een AB en in Denemarken een A/S maar in Noorwegen dan weer een AS. Duizelt het u? Geen zorg. Wij helpen u ermee;
- Schrijfrichting en lengte van de tekst. Arabisch en een aantal andere talen worden van rechts naar links geschreven. Zonder (kleine) technische aanpassingen worden op uw website alleen de individuele woorden van rechts naar links geschreven en niet de hele zinnen. Onze language engineers helpen u hiermee;
- Maten en gewichten. Uw bezoekers willen duidelijkheid. Waarom niet even met ze meegedacht?

In Zwitserland worden duizendtallen met een apostrof geschreven. Als u dat in uw webshop of jaarrekening verzuimt, valt u onmiddellijk door de mand.
Als in de vertaalwereld gesproken wordt over lokalisatie, dan bedoelt men het vertalen en geschikt maken van tekst voor gebruik in een ander land. Die definitie wordt ruim genomen omdat er in elk land op andere dingen gelet moet worden. Als u succesvol een nieuwe markt wilt gaan benaderen, dan nemen onze projectmanagers en language engineers u graag het lastige werk uit handen.

Sarah Ducheyne
Onze specialist beantwoordt graag direct uw vragen.
Stuur Sarah een e-mail